TEMPS A L’ESCOLA – TEMPS PER DIVERTIR-SE

«Temps a l’escola» i «Temps per divertir-se» són dues col·leccions de contes amb unes magnífiques il·lustracions que tenen com a objectiu fomentar la lectura i treballar un vocabulari adequat a l’edat dels lectors (de 4 a 6 anys); aquest fet, però, no exclou la utilització de lèxic d’altres llengües (per exemple de l’anglès).

Sovint hi trobareu recursos com la metàfora i la comparació, expressions i frases fetes per millorar el sentit figurat de la llengua.

TEMPS A L’ESCOLA és una col·lecció pensada amb la finalitat de treballar diferents aspectes de l’educació dels nens i nenes en l’àmbit escolar i familiar mitjançant el foment de la lectura. Té com a objectiu un context interdisciplinari. Els protagonistes són en Julià i l’Abril, que viuran tota mena d’experiències, moments, situacions i aventures dins l’àmbit escolar.

Els llibres incorporen un conte o una llegenda, d’un país diferent del nostre, que té relació amb la història que expliquen i algunes propostes musicals.

El conte La nit de primavera ajudarà, tant a l’escola com a les famílies, a parlar de la primera nit que els infants han de dormir fora de casa amb motiu de les colònies o altres sortides i que sovint provoca en els més petites inseguretats i pors.

TEMPS PER DIVERTIR-SE. Els protagonistes dels contes (aquest cop no seran els mateixos) viuran experiències amb les quals els lectors més petits s’identificaran fàcilment perquè expressen els sentiments propis dels infants. Amb els contes d’aquesta col·lecció volem destacar els sentiments com a elements positius, siguin els que siguin.

En el conte L’illa sense arrels, en Gerió i en Rull surten a pescar, quan, de sobte, veuen una balena, però, com més s’hi acosten, més s’allunya… La sorpresa és majúscula quan descobreixen que es tracta d’una illa que vagareja pel món! Aquest és un conte amb molt de sentiment que tracta del sentit de pertinença i arrelament a un lloc, sentiment que experimentem quan ens sentim estimats.

Dues magnífiques col·leccions per gaudir de la lectura i molt més! Si voleu tenir més informació sobre les autores, les il·lustradores i el músic, visiteu www.ninsclub.cat

 

12è PREMI BARCANOVA DE LITERATURA INFANTIL I JUVENIL

Avui, divendres 13 de desembre, en un acte presidit per la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs, a la seu del Foment de les Arts i del Disseny (FAD) a Barcelona, hem donat a conèixer els guanyadors del 12è Premi Barcanova de literatura infantil i juvenil.

 La guanyadora

ha estat Margarida Aritzeta,
amb l’obra juvenil El vol de la papallona.

 De l’obra guanyadora, el Jurat del Premi ha destacat el següent: Es tracta d’una obra valenta i atrevida que atraparà els lectors joves. El text té un punt de duresa, però està tractat amb una prosa molt elaborada.

El finalista

ha estat Jordi Folck, amb l’obra infantil Ningú.

De l’obra finalista, el Jurat del Premi ha destacat el següent: La transgressió i l’humor de l’argument. Un text que tracta el tema de la diversitat a través dels ulls dels lectors infantils.

L’enhorabona als guanyadors!!!NOU_Logo_PremiBarcanova

Una nova aventura del follet Oriol!!

cobertesfolletoriolEl follet Oriol, un personatge entranyable i valent, és el protagonista d’un munt d’històries en què l’estimació i la  cura de la natura són sempre presents.

Amb l’ajut dels seus amics, viu increïbles aventures, aconsegueix esquivar obstacles, superar nombrosos ensurts i solucionar problemes… D’aquesta manera, en acabar el dia, tot el poble ho podrà celebrar amb una gran festa!

En la nova aventura El follet Oriol i un Nadal molt especial, el nostre heroi i el seu amic Marc van a la muntanya a buscar soques de Nadal, malgrat que hi ha una tempesta de neu. De sobte, veuen un follet barbut i grassonet estirat a terra i desorientat: però si és … el Pare Noel! Amb l’ajuda del follet Oriol i de tots els follets de la vall, el Pare Noel aconseguirà salvar els seus rens, recuperar tots els regals i repartir-los als nens la nit més màgica de l’any, la nit de Nadal.

Si vols veure el nou llibre…

Els llibres d’aquesta col·lecció es caracteritzen per tenir dues tipologies textuals, que permeten d’una banda, que l’adult faci una lectura del text més llarg a l’infant i, de l’altra, que l’infant s’atreveixi a fer la lectura d’una frase, escrita amb lletra de pal, que resumeixi el contingut de cada il·lustració.

Voleu saber per què el follet es diu Oriol? … L’Òscar Sardà, autor i il·lustrador ens revela el secret…